Den gode e-handelsløsning

Den gode e-handelsløsning er ikke blot et sted, hvor jeres kunder kan betjene sig selv. Det er en stærk salgsplatform, der booster jeres brand, opruster jeres kundeservice og skaber kundeloyalitet og mersalg.

Vores services

Koncept / Produkt

Det handler om at udvælge den rigtige niche. Du skal finde et koncept, hvor du finder den rette niche med et marked for din idé. Det betyder helt basalt, at du skal kende din målgruppe og markedet, før du starter op. Sørg for at være unik i din tilgang. Når du skal ind på et nyt marked, er det vigtigt at have et overblik over dine kommende konkurrenter i branchen. Du kan fx google dig frem til konkurrenter og lave research på størrelsen af markedet, eller gå ind på Danmarks Statistik og hent data. Der er masser af data derude – det handler om at få det samlet, så du får et godt overblik fra start. Online handel kan også lære af fysiske butikker.

Struktur

De fleste, der køber en webshop, lægger tilliden over på udbyderen af systemerne. Men mange udviklere designer noget blot for, at det skal være pænt at se på. De tænker måske ikke brugervenlighed og konvertering ind i designet. Det er i hvert fald relevant at se på design og brugerflow, når du sætter din webshop op. Husk på, at det er vigtigt fra start at tænke SEO ind. Tilsvarende er hastighed og nemhed i navigation også vigtige elementer.

Et tip, som du kan benytte dig af er, at du selv bruger din webshop og foretager flere køb og sikrer, at du er udsat for alle funktioner. På den måde har du en fornemmelse af, hvilke trin du skal igennem og vil være i bedre stand til at guide dine kunder, hvis der opstår problemer. Du skal kende hver eneste krog af din webshop. Udnytter du alle kontaktpunkter optimalt? Er der er naturligt flow? For at kunne svare på disse spørgsmål, skal du teste det før du kan optimere det!

Keep it simple! Du skal ikke komme elementer ind på din webshop, der ikke er brugervenlige, bare fordi de er smarte. Det forvirrer mere end det gavner

3 største fejltagelser

  1. Det forkerte koncept. Flere vil sælge noget, som ingen vil købe. Undersøg derfor om der er potentiale på markedet for dit produkt/koncept.

  2. Forkert valg af webshop system, så det skal relanceres. Vælg de nyere systemer og få sat en god struktur op og medtænk SEO helt fra begyndelsen.

  3. Markedsføringen! Det kommer ikke af sig selv. Når du får designet din webshop, så skal du markedsføre den. Tænk markedsføring ind i dit budget, så du kan bruge adwords, annoncekroner og SEM. Afsæt gerne 4-5 gange så meget som det kostede at lave webshoppen. Den kortsigtede markedsføringsstrategi, som giver salg med det samme skal have fokus, men den langsigtede strategi, hvor du kan bruge blogging, podcasting etc. for at positionere dig selv af mere organisk karakter, er også vigtig at medtænke!

Scots Malt Whisky Society

"Vores nye medlemsshop har gjort en verden til forskel."
Thomas Korsgaard, Manager & Brand Ambassado

Kompetencer

Facebook

Med Facebook-annoncering har du mulighed for at få dit budskab eksponeret for lige præcis dén målgruppe, det er interessant for.

LinkedIn

LinkedIn-annoncering rummer mange flere muligheder, end man umiddelbart skulle tro. Skal du have løftet dit B2B-salg eller målrettet dine budskaber til tidligere besøgende på dit site?

Instagram

Har du brug for hjælp til Instagram-annoncering? Instagram har mere end 400.000 millioner brugere og indeholder over 30 milliarder billeder, hvilket gør mediet attraktivt at annoncere gennem.

Retargeting

Mange virksomheder oplever succes med at benytte Retargeting i deres annoncering. Det gør de, fordi Retargeting er både smart og relevant. Blandt andet ved du, at dem du annoncerer til allerede har vist interesse for dig. De er med andre ord nærmere på at blive en god relation, en god kunde og en god forretning for dig.